تحلیل بازارهای مالی در هفته منتهی به ۱۰ جولای ۲۰۲۲

نفت

هفته گذشته نفت برنت دریای شمال ابتدا از محدوده ۱۱۰ دلار به ۱۱۳ دلار رسید و پس از آن روند نزولی ای درپیش گرفت به طوری که تا قیمت ۹۷ دلار ریزش داشت؛ سرانجام در دو روز انتهایی هفته بازار توانست مقداری از این ریزش را جبران و در قیمت ۱۰۵ دلار به کار خود پایان دهد. اکنون ۱۰۵ دلار مقاومت مهمی برای نفت برنت می باشد که در هفته جدید باید منتظر واکنش قیمت نسبت به این سطح بود و دید که آیا می تواند مجددا آن را به سمت بالا قطع کند یا اینکه  تا محدوده قیمتی ۹۰ دلار ریزش خواهد کرد.

طلا

انس طلای جهانی نیز هفته منفی ای را پشت سر گذاشت به طوری که از محدوده قیمتی ۱۸۱۵ دلار ریزش خود را آغاز و تا محدوده ۱۷۳۰ دلار یعنی چیزی حدود ۸۵ دلار ریزش داشت. طلا نیز همانند نفت برنت دو روز انتهایی هفته را اندکی مثبت تر ادامه داد به طوری که توانست تا ۱۷۵۰ دلار صعود کند؛ اما در انتها با قیمت ۱۷۴۲ دلار هفته را به پایان رساند. می توان گفت اکنون انس طلا حمایت ۱۷۶۰ دلاری خود را از دست داده و حمایت میان مدت بعدی در قیمت ۱۶۷۰ دلار یعنی محدوده پتایین ترین قیمت سال ۲۰۲۱ قرار دارد.

بیت کوین

اما در پی ریزش قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن در دنیا، تعدادی از سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال روی آورده و شاید مقداری از سرمایه خود را وارد آن بازار کرده باشند و بتوان این موضوع را دلیلی برای هفته مثبت بیت کوین دانست. در این هفته این ارز دیجیتال توانست از محدوده قیمتی ۱۹۳۰۰ دلار به ۲۱۵۰۰ دلار رشد کند. در صورت ادامه روند رو به رشد این ارز دیجیتال محدوده مقاومتی ۲۳۲۵۰ دلاری پیش روی خود خواهد داشت.

تحلیل بازارهای مالیسایر

جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) در فارکس هفته ای تماماً نزولی را پشت سر گذاشت که این موضوع یعنی قوی شدن دلار امریکا در مقابل یورو (یا بلعکس، ضعیف شدن یورو در مقابل دلار امریکا) از دید بازیگران و معامله گران بازار فارکس نشان از برتری اقتصاد امریکا نسبت به اقتصاد منطقه یورو دارد. همچنین بورس های بزرگ دنیا ازجمله S&P500 و NASDAQ در امریکا و NIKK225 ژاپن به عنوان برترین و بزرگترین بورس در منطقه آسیا، هفته ای مثبت را سپری کردند.

نویسنده: محمدعلی عرب پور

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه