تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۷ دی ۱۴۰۰

 

روز: سه شنبه

ساعت به وقت تهران:  ۱۵:۰۰

تاریخ شمسی: ۷ دی ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

نمای کلی بازار:

با توجه به تعطیلات کریسمس و شروع سال میلادی جدید تمامی بازارها از حجم معاملات پایینی برخوردار هستند اما در این میان بازار ازهای دیجیتال با توجه به امتیاز غیر متمرکز بودن و ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی بودن بازار، مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. پس از چند روز رشد مثبت در این بازار اما اکنون در نمای کلی شاهد بازاری منفی هستیم که این اتفاق از صبح امروز پس از برخورد بسیاری از ارزها به مقاومت های مهم آن ها شروع شد.

نمای کلی بازار

در اینجا به بررسی ۴ ارزدیجیتال با بیشترین ارزش معاملات بازار در ساعت ارائه این تحلیل و با استناد به سایت کوین مارکت کپ می پردازیم:

بیت کوین: (BTC)

موج صعودی خود را از محدوده ۴۵۰۰۰ دلار شروع کرد و تا مقاومت مهم ۵۲۰۰۰ پیش رفت، اما فعلا تا این لحظه نتوانسته از این مقاومت عبور کند و احتمالا تا ساعاتی دیگر درگیر حمایت ۴۸۰۰۰ دلاری خواهد شد. اندیکاتور MFI هم دقیقا در زمانی که قیمت به ۵۲۰۰۰ دلار رسید، به خط ۵۰ خود نزدیک شد اما اکنون شرایط مناسبی را نشان می دهد و اوضاع را وخیم گزارش نمی کند. اندیکاتور CCI نیز در محدوده حمایتی زیر صفر خود قرار دارد و به نظر می توان قیمت کنونی در محدوده ۴۹۰۰۰ را مناسب برای استراحت این کوین دانست.

نمودار بیت کوین

نمودار بیت کوین تایم ۴ ساعته

اتریوم: (ETH)

اتریوم نیز موج صعودی خود را از محدوده حماستی ۳۶۶۰ دلار شروع کرده و پس از رسیدن به مقاومت ۴۱۵۰ دلار در شب گذشته با فشار فروش بیشتری مواجه شده که موجب کاهش ارزش این ارز دیجیتال گشته است. اکنون در محدوده قیمتی ۳۸۸۰ دلار در حال معامله است که اگر خط کانال نزولی چند روز گذشته آن بتواند به عنوان حمایت ظاهر شود می توان انتظار بازگشت از این نقطه ر داشت و در غیر این صورت باید منتظر حمایت در محدوده ۳۷۸۰ دلار بود.

نمودار اتریوم

نمودار اتریوم در تایم ۴ ساعته

بایننس کوین: (BNB)

روند صعودی این ارز نیز از ۵۰۶ دلار شروع و تا محدوده ۵۷۰ دلار پیش رفت که در اینجا با یک حمایت نسبتاً ضعیف روبرو است و احتمال عبور از آن بیشتر از دو ارز بررسی شده تا کنون است؛ و از طرفی بایننس کوین مقاومت مهم ۵۴۰ دلاری را رد کرده و اکنون در حال پولبک زدن به این محدوده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ نیز اکنوندر حال حمایت از قیمت می باشد. در صورت شروع روند صعودی می توان انتظار رشد قیمت تا محدوده مهم ۶۰۰ دلاری را در روزهای آینده داشته باشیم.

نمودار بایننس

نمودار بایننس کوین در تایم ۴ ساعته

سولانو: (SOL)

موج صعودی این ارز که از ۱۴ روز گذشته آغاز شده است اکنون با اما و اگرهایی روبرو است و نیاز به دقت بیشتری در معاملات  دارد. محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۲۱۰ تومان یک مفاومت مهم برای سولانو می باشد که برای عبور از آن دچار مشکل شده است. از طرفی پس از منفی های امروز در حال بازی با خط روند صعودی ۱۴ روزه خود می باشد و این خط در حال حمایت از قیمت آن است. اکنون بسیار مهم است که این خط روند بتواند از قیمت حمایت کند و روند صعودی بر مدار خود باقی بماند.

اما آنچه که مهم است، محدوده مقاومت ۲۰۰تا ۲۱۰ دلاری پیش روی قیمت می باشد که می بینیم در زمانی که قیمت به نزدیکی این محدوده رسیده است، اندیکاتور MFI نیز به سطح ۸۰ رسیده و پس از آن همراه با قیمت روند نزولی به خود گرفته است و اکنون نزدیک به سطح ۵۰ و به نوعی سطح حمایتی خود است.

نمودار سولانو

نمودار سولانو در تایم ۴ ساعته

 

نویسنده: محمدعلی عرب پور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه