تحلیل هفتگی بازار فارکس ۳ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل هفتگی بازار فارکس ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

 

روز: یک شنبه

ساعت به وقت تهران:  ۲۲:۳۰

تاریخ شمسی: ۳ بهمن ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

نکته: در بخش های تکنیکال جفت ارزهایی بررسی می شوند که ارز مورد بررسی در آن ها ارز پایه (ارز اول) است. (مثلا EUR/USD  چون یورو ارز پایه است در بخش یورو بررسی می شود، USD/CAD چون دلار امریکا ارز پایه است در بخش دلار امریکا بررسی می شود و …)

تکنیکال:

جفت ارز USD/CHF اکنون در محدوده حمایتی بسیار مهمی در ۰.۹۱۰۰ قرار دارد و احتمال برگشت از این محدوده بسیار بالاست و می تواند تا ۱% رشد کرده و به محدوده ۰.۹۲۰۰ برسد. و این رشد در میان مدت و شاید در طول یک هفته نیز امکان پذیر باشد.

اما در صورتی که این حمایت را از دست بدهد می تواند تا حمایت بسیار مهم و تاریخی خود در محدوده ۰.۸۷۶۰ ، در میان ریزش کند که این مهم به تفاوت شرایط بنیادی دو ارز بستگی دارد.

جفت ارز USDCHF

نمودار USDCHF در تایم ۱ ساعته

جفت ارز USD/CAD بعد از قدرت گرفتم دلار کانادا در هفته گذشته، محدودهحمایتی ۱.۲۶۲۰ را از دست داد و در روز آخر هفته به زیر این ناحیه ریزش کرد. در ساعات پایانی بازار در روز جمعه قصد پول بک به سمت این ناحیه را داشت که تا نزدیکی آن پیش رفت اما نتوانست آن را لمس کند

حال در شروع هفته جدید باید منتظر بود و دید که آیا باز به بالای محدوده ۱.۲۶۲۰ خواهد رفت یا اینکه دلار کانادا برتری خود را نسبت به دلار استرالیا حفظ خواهد کرد . که در صورت وقوع چنین اتفاقی باید منتظر اعداد ۱.۲۲۸۰ و ۱.۲۰۰۰ باشیم؛ که چنین اعدادی نیز دور از انتظار نیستند.

در واقع می توان حرکت این جفت ارز را در یکی دو هفته پیش رو مخالف یا تقریبا مخالف با جفت ارز USD/CHF (که در بالا توضیح داده شد) پیش بینی کرد.

جفت ارز USDCAD

نمودار USDCAD در تایم ۴ ساعته

جفت ارز USD/JPY نیز نتوانست مقاومت ۱۱۵.۶۰۰ را تبدیل به حمایت کند و بعد از چند روز معامله بالای این قیمت در دو هفته گذشته به زیر این محدوده ریزش کرد و توانست خود را تثبیت کند. اما با توجه به اخبار و شاخص های ضعیف ژاپن در هفته گذشته احتمال می روند که کوتاه مدت شاهد یک پولبک به سمت بالا در این جفت ارز باشیم.

اما از طرفی با توجه به سیاست های بین المللی امریکا این احتمال نیز وجود دارد که دلار امریکا نتواند در آینده نزدیک برتری خوبی نسبت به ین ژاپن پیدا کند؛ پس باید منتظر بود و دید که صاحب قدرتمندترین ارز آسیایی در مقابل رایج ترین ارز دنیا چه سیاست هایی را در انتخاب و اعمال خواهد کرد.

جفت ارز USDJPY

نمودار USDJPY در تایم ۱ ساعته

– طلا XAU/USD: طلا نیز هفته گذشته در پی عملکرد نسبتاً ضعیف دلار توانست مقاومت ۱۸۲۸ دلار را تبدیل به حمایت کند و به بالای این محدوده جهش کند و با دو بار برخود به آن تقریبا می توان گفت برای کوتاه مدت این محدوده را به عنوان حمایت برای خود ثبت کرده است.

اکنون اگر بتواند به رشد خود ادامه دهد، طبق آنچه که در تحلیل های قبل در همین سایت بیان شد، مقاومت ۱۸۷۵ دلاری را پیش روی خود دارد.

عبور قیمت انس جهانی از مقاومت ۱۸۷۵ را در کوتاه مدت (نه هیجانی و نوسانی) می توان اندکی دشوار پیش بینی کر؛ ولی اگر شاخص دلار امریکا نواند قدرت خود را حفظ کند و ارزش خود را از دست بدهد، طللا می تواند به راحتی رشد خود را ادامه دهد.

XAUUSD

نمودار XAUUSD در تایم ۱ ساعته

در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که طبق آنچه در این گزارش خواندیم و آنچه که در تمامی تحلیل های تکنیکال بازار فارکس مشخص است: رشد، شکل گیری و تداوم یک روند در هر جفت ارزی به شرایط بین الملل، شاخص های اقتصادی و سیاست های بانک مرکزی هر دو کشور بستگی دارد.

 

موفق و پر سود باشید

نویسنده: محمدعلی عرب پور

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه