تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰

تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰

 

روز: دوشنبه

ساعت به وقت تهران:  ۱۵:۰۰

تاریخ شمسی: ۱۶ دی ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۶ ژانویه ۲۰۲۲

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

نمای کلی بازار:

مطابق با پیش بینی انجام شده در تحلیل روزانه، روزهای قبل با زار ارزدیجیتال از دیشب تا کنون روند نزولی ای به خود گرفته است و بسیاری از ارزهای مهم نتوانسته در حمایت های کوتاه مدت خود باقی بمانند در نتیجه به سمت حمایت های بلندمدت خود حرکت کردند. اگر نگاه کلی به نمای بازار در سایت Coin360 بندازیم، می بینیم که تا این لحظه بسیاری از ارزها بیش از ۷ درصد کاهش را ثبت کرده اند.

اما اکنون ارزهای مهمی همچون بیت کوین و اتریوم و … روی حمایت های بلند مدت تر خود هستند. با توجه به اینکه بسیاری از معامله گران دنیا کم کم در حال برگشتن از تعطیلات و از سر گیری معاملات خود می باشند باید دید در ساعات و روزهای آیندده چه اتفاقاتی در انتظار این بازار است.

باز هم همانند روزهای گذشته توصیه ما به معامله گران این است که تحت تاثیر جو بازار قرار نگیرند و مطابق با برنامه ای که برای خود مشخص کرده اند معاملات خود را انجام داده و به قوانین خود پایبند باشند.

نمای کلی بازار

نمای کلی بازار ارز دیجیتال ۱۶ دی ۱۴۰۰

در اینجا به بررسی ۴ ارزدیجیتال با بیشترین ارزش معاملات بازار می پردازیم:

بیت کوین (BTC):

بیت کوین، ارز دیجیتالی که روند حرکت آن می تواند جهت بازار را مشخص کند.

بعد از بیش از ۷ درصد ریزش اکنون روی محدوده حمایتی ۹ ماهه خود قرار دارد. خط روندی که از  ماه قبل شروع شده و حال پس از گذشت ۹ ماه اکنون باز در نقش حمایت از قیمت ظاهر شده است. تا این لحظه ۳ کندل ۴ ساعته روی این محدوده تشکیل شده که می تواند دو معنی متفاوت برای ما داشته باشد:

– حال اول اینکه رند در حال استراحت بوده و پس از استراحتی کوتاه ادامه ریزش خود را در پی خواهد داشت؛ در صورت بروز این اتفاق محدوده های حمایتی ۴۱۵۰۰ و ۳۸۰۰۰ را جلوی روی خود خواهد داشت.

– حالت دوم اینکه این خط روند توانسته به خوبی حمایت خود را نشان دهد و قیمت می تواند از این نقطه به سمت بالا حرکت کند؛ که در صورت بروز این اتفاق محدوده مقاومتی ۴۵۵۰۰، ۴۸۰۰۰ و ۵۱۰۰۰ پیش روی قیمت هستند

نمودار بیت کوین

نمودار بیت کوین در تایم فریم H4

اتریوم (ETH):

اتریوم در روزهای گذشته توانسته بودی عملکردی بهتر از بیت کوین از خود به نمایش بگذارد اما ۱۶ ساعت گذشته شاهد ریزش این ارز با سرعت خیلی بالایی بودیم. این ارز دیجیتال اکنون روی قیمت ۳۳۵۰ دلار دقیقا با خط کانال صعودی نزدیک به یک سال گذشته خود برخورد داشته است. اگر قیمت از این محدوده به قیمت پااین حرکت نکند و در این ناحیه حمایت شود، اتریوم در روزها و ماههای آینده بازدهی و روند حرکتی به مراتب بهتری پیش روی خواهد داشت.

اکنون بعد این قیمت، حمایت ۳۰۰۰ دلاری و مقاومت ۳۷۰۰ دلاری، دو عدد مهم برای قیمت این ارز دیجیتال هستند.

نمودار اتریوم

نمودار اتریوم در تایم H4

بایننس کوین (BNB):

بایننس کوین که تقریبا در تایم فریم های ۱ و ۴ ساعته و بالاتر کندل هایی شبیه به بیت کوین تکشیا می دهد، اکنون در قیمت ۴۶۰ دلار به حمایت خود برخورد کرده است و احتمال اینکه تا محدوده ۴۳۵ دلار نیز ریزش داشته باشد هم وجود دارد؛ که در این صورت خرید ارز را در آن قیمت جذاب تر می کند و ریسک را پایین تر می آورد.

به هر حال ۱۰درصد ریزش قیمت از دیشب تا کنون شاید دلیل خوبی برای استراحت یک روزه قیمت در این ناحیه باشد، تا حتی معامله گران تازه نفس هم به بازار وارد شوند. در صورت ادامه ریزش قیمت و عبور از محدوده ۴۳۵ دلار باید منتظر عدد ۳۹۰ دلار برای این ارز دیجیتال باشیم.

اما مطابق با آنچه ککه گفته شد این ارز یک مقاومت خیلی مهم در ۶۰۰ دلار در پیش روی خود دارد که در صورت شروع روند صعودی، قیمت های کنونی برای معامله گران این ارز دیجیتال می توانند جذابیت ویژه ای داشته باشند.

نمودار بایننس کوین

نمودار بایننس کوین در تایم H4

سولانو (SOL):

مطابق با پیش بینی به کف قیمتی ۲۳ روز گذشته خود برگشته و منتظر سایر ارزها و معامله گران بزرگ بازار است. همانطور که گفته شد اکنون روی قیمت ۱۴۸ دلار بر روی حماست کوتاه مدتی قرار دارد که در صورت از دست دادن این ناحیه امکان ریز تا ۱۳۴ دلار و شاید هم محدوده ۱۲۰ دلار دور از انتظار نباشد. اما از آنجایی که حرکت بیت کوین می تواند روند بازار را تغییر دهد، شاید با مثبت بیت کوین این ارزها هم در همین محدوده به سمت بالا حرکت کنند و در صورت منفی شدن بیت، شاهد ادامه ریزش این ارزها باشیم.

نمودار سولانو

نمودار سولانو در تایم H4

با آروزی معاملات پرسود برای شما خوانندگان محترم

نویسنده: محمدعلی عرب پور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه