راه اندازی بیت کوین السالوادور

توجه ویژه بانک های مرکزی هندوراس و گواتمالا به ارزهای دیجیتال با راه اندازی بیت کوین السالوادور

پس از تصویب بیت کوین از سوی السالوادور به عنوان ارز قانونی ، بانک های مرکزی هندوراس و گواتمالا از ارزهای دیجیتالی استفاده می کنند.

روسای بانک های مرکزی هندوراس و گواتمالا گفتند که بانک ها در حال مطالعه ارزهای دیجیتالی هستند تا بتوانند در نهایت از طریق ارز دیجیتال بانک مرکزی، ارزهای دیجیتالی خود را وارد اقتصاد کنند.

راه اندازی بیت کوین السالوادور

السالوادور روز سه شنبه با تصویب بیت کوین به عنوان وجه قانونی، خود را در تاریخ ثبت کرد. اگرچه راه اندازی کیف پول دیجیتالی مورد حمایت دولت این کشور با مشکلاتی از جمله اشکالات تکنولوژیکی و اعتراض شهروندان بی اعتماد همراه بود. ویلفردو سراتو ، رئیس بانک مرکزی هندوراس ، در یک مجمع اقتصادی منطقه ای در تگوسیگالپا در سخنرانی خود چنین گفت: “بانک مرکزی هندوراس نیز به تازگی با تصویب هیئت مدیره، مطالعات خود را برای آزمایش یک پول دیجیتال یا ارز دیجیتال بانک مرکزی شروع کرده است.”

سراتو گفت که پذیرش ارزهای دیجیتالی در کشورهای آمریکای مرکزی باید در شورای پولی آمریکای مرکزی ، که مقامات بانک مرکزی را گرد هم می آورد ، مطرح شود.

خوزه آلفردو بلانکو ، نایب رئیس بانک مرکزی گواتمالا گفت که این بانک در حال بررسی امکان ایجاد یک ارز دیجیتال محلی است؛ که iQuetzal نامیده می شود. بلانکو با بیان اینکه کمیته ای شش ماه پیش برای انجام این کار تشکیل شده است، گفت: “تکمیل مرحله تحقیقات شاید زمان زیادی به طول بیانجامد.”

 

تحلیل ارزهای دیجیتال ار از اینجا دنبال کنید.

منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه