بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگه می دارد

بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگه می دارد و سیاست های خود را چنین بیان می کند…

بانک مرکزی کانادا:

بانک مرکزی کانادا امروز هدف خود را برای نرخ شبانه در محدوده موثر موثر ¼ درصد ، با نرخ بانک در ½ درصد و نرخ سپرده در ¼ درصد حفظ کرد. بانک همچنان راهبردهای فوق العاده آینده خود را در مورد مسیر نرخ شبانه حفظ می کند. این امر با برنامه تسهیل کمی بانک (QE) تقویت شده و تکمیل می شود ، که با سرعتی معادل ۲ میلیارد دلار در هفته حفظ می شود.

بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگه می دارد

بهبود اقتصادی جهان در سه ماهه دوم به رهبری رشد قوی ایالات متحده ادامه یافت و در سه ماهه سوم نیز حرکت خوبی داشت. با این حال ، اختلال در زنجیره تامین فعالیت های برخی از بخش ها را محدود می کند و افزایش موارد ابتلا به COVID-19 در بسیاری از مناطق خطری برای بهبود قدرت جهانی ایجاد می کند اما شرایط مالی همچنان بسیار سازگار است.

 

در کانادا ، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم حدود ۱ درصد کاهش یافت که ضعیف تر از آن چیزی است که در گزارش سیاست پولی ژوئیه بانک (MPR) پیش بینی می شد. این امر تا حد زیادی منعکس کننده کاهش صادرات است که تا حدی به دلیل اختلال در زنجیره تامین ، به ویژه در بخش خودرو است. فعالیت بازار مسکن تا حد زیادی همانطور که انتظار می رفت از سطوح بالای اخیر عقب نشینی کرد.

مصرف ، سرمایه گذاری در مشاغل و هزینه های دولت همگی به رشد مثبت کمک کردند و تقاضای داخلی بیش از ۳ درصد افزایش یافت. با کاهش محدودیت های بهداشت عمومی ، بخش هایی که از راه دور به سختی استخدام می شوند ، با افزایش اشتغال مواجه شدند. این امر باعث کاهش ناهمواری ها در بازار کار می شود ، اگرچه سستی قابل ملاحظه ای وجود دارد و برخی از گروه ها-به ویژه کارگران با دستمزد پایین-هنوز هم به طور نامتناسب تحت تأثیر قرار می گیرند. بانک همچنان انتظار دارد که اقتصاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تقویت شود ، اگرچه موج چهارم عفونت های COVID-19 و تنگناهای مداوم عرضه می تواند بر بهبود شرایط اقتصادی تأثیر بگذارد.

 

تورم CPI همانطور که پیش بینی می شد بالای ۳ درصد باقی می ماند ، که ناشی از اثرات سال پایه ، قیمت بنزین و تنگناهای عرضه مربوط به همه گیری ویروس کرونا است. انتظار می رود که این عوامل باعث افزایش تورم موقتی شوند ، اما تداوم و میزان آنها نامشخص است و از نزدیک تحت نظارت خواهند بود. افزایش دستمزد تا به امروز متوسط ​​بوده است و انتظارات تورم میان مدت همچنان به خوبی تثبیت شده است. معیارهای اصلی تورم افزایش یافته است ، اما افزایش آن کمتر از CPIمی باشد.

 

شورای رهبری معتقد است که اقتصاد کانادا هنوز دارای ظرفیت مازاد قابل ملاحظه ای است و این بهبود همچنان مستلزم حمایت فوق العاده از سیاست های پولی است. ما متعهد به حفظ نرخ بهره سیاست در محدوده موثر پایین هستیم تا زمانی که ضعف اقتصادی جذب نشود تا هدف تورمی ۲ درصد به طور پایدار محقق شود. در پیش بینی بانک در ماه ژوئیه ، این امر در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اتفاق می افتد.

برنامه QE بانک همچنان به تقویت این تعهد و پایین نگه داشتن نرخ بهره در منحنی بازده ادامه می دهد. تصمیمات مربوط به تعدیلات آتی در سرعت خرید خالص اوراق قرضه با ارزیابی مستمر شورای حکومتی از قدرت و دوام بهبودی هدایت می شود. ما به ارائه درجه مناسب سیاست های پولی برای حمایت از بهبود و دستیابی به هدف تورم ادامه می دهیم.

 

شما می توانید سایر اخبار اقتصادی را به صورت بروز از وبسایت ما دنبال کنید.

منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه