تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰

تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰

 

روز: دوشنبه

ساعت به وقت تهران:  ۱۷:۰۰

تاریخ شمسی: ۱۳ دی ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۳ ژانویه ۲۰۲۲

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

نمای کلی بازار:

بازار تقریباٌ سال ۲۰۲۲ میلادی را مثبت آغاز کرده است و با افزایش تعداد معامله گران و پایان تعطیلات رنگ بازار سبزتر می شود. امروز نیز همانند دیروز نمای کلی بازار تقریباً سبز اما درصد مثبت بودن ارزها بسیار کم است و ارزهای منفی زیادی نیز به چشم می خورند. این مثبت های کوچک ذو روز گذشته می تواند شروعی برای اوج گرفتن بازار در اوایل سال ۲۰۲۲میلادی باشد و فعلا باید منتظر عبور ارزهای بزرگ از مقاومت های پیش رو باشیم.

تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال

نمای کلی بازار

بیت کوین، بیننس کوین و سولانو همچنان به تحلیل دیروز پایند بوده و از مقاومت پیش روی رد نشده اند و بین مقاومت و حمایتی که بیان شد در حال نوسان هستند، اما اتریوم توانست محدوده ۳۸۰۰ دلاری را به سمت بالا حرکت کند و مقاومت در این نقطه تبدیل به حمایت شد و اکنون درگیر مقاومت ۴۰۰۰ دلاری خواهد بود

در اینجا به بررسی  ارزدیجیتال با بیشترین ارزش معاملات بازار، بعد از بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و سئلانو می پردازیم:

کاردانو: (ADA)

کاردانو در تایم فریم ۴ ساعته درگیر میانگین متحرک کوتاه مدت خود می باشد و اکنون این خط میانگین به عنوان حمایت در محدوده ۱.۳ دلار در نقش حمایت از قیمت ظاهر شده است. از طرفی این ارز بعد از نوزل چند روز گذشته اکنون در حال شروع یک روند سعودی است باید منتظر بود و دید که آیا قیمت می تواند از مقاومت ۱.۵ دلاری رد شود یا اینکه دوباره باید شاهد ادامه ریزش قیمت و ادامه روند نزولی قیمت باشیم.

اما آنچه که در اینجا مشخص است این است که اگر بتواند محدوده ۱.۵ دلاری را رد کند باید درگیر مقاومت بلند مدت تر خود در ۱.۸ دلار شود و اگر این مقاومت اجازه عبور قیمت را نده، احتمال ریز تا ۱.۲ دلار در روزهای آینده دور از انتظار نیست. به هر حال با توجه به میانه روند بودن قیمت ارز، به معامله گران کوتاه مدت توصیه می شود با دقت بیشتری برای خرید و فروش اقدام کنند.

نمودار کاردانو

نمودار کاردانو در تایم ۴ ساعته

ریپل: (XRP)

ریپل پس از آنکه نتوانست در روزهای گذشته محدوده حمایتی ۰.۹ دلاری (مستطیل بنفش داخل شکل زیر) خود را حفظ کند و به زیر این محدوده سقوط کرد، اکنون نزدیک به محدوده ۰.۸ دلاری قرار دارد که در صورت از دست دادن این حمایت به یک خط روند صعودی بلند مدت در پایین برخورد خواهد کرد و احتمال بازگشت از آن نقطه بسیار محتمل تر است.

اما باید در نظر داشت که برای عبور از محدوده ۰.۹ و پس از آن ۱.۱۵ دلاری نیاز به یک بازاار با جو مثبت و نقدینگی بالا در بازار است . لذا برای این چنین شرایطی باید منتظر پایان تعطیلات در همه کشورهای دنیا و بازگشت تمامی معامله گران باشیم.

نمودار ریپل

نمودار ریپل در تایم ۴ ساعته

ترا: (LUNA)

ترا در ماه های گذشته یک روند صعودی و نمودار بسیار جلب از خود بر جای گذاشته است و بیشتر سود خود را به هولدارهای خود داده است. اما با توجه به این روند بسیار زیبا این ارز می تواند یک گزینه بسیار خوب برای معامله سایر معامله گران باشد. البته این موضوع قطعی و همیشگی نیست و روند قیمت هر لحظه می تواند رفتاری خلاف میل ما و برعکس اتفاقات بازار در آن رخ دهد.

ترا پس از رسیدن به مقاومت عدد رند ۱۰۰ دلار، در روزهای گذشته ریزش ۲۰ درصدی را تجربه کرد و پس از آن دوباره وارد محدوده مثبت شده است و از حمایت ۸۰ دلاری به سمت بالا در حال حرکت است. باید دید این دفعه نسبت به مقاومت ۱۰۰ دلاری چه عکس العملی از خود نشان می دهد.

اما طبق آنچه که قبلا به معامله گران نشان داده است امکاتن دارد بعد از چد روز بازی با مقاومت ۱۰۰ دلاری بتواند از آن عبور کند که در این صورت با مقاومت ۱۱۰ دلاری روبرو خواهد شد که آن مقاومت می تواند بسیار عظیم تر از مقاومت ۱۰۰ دلاری باشد؛ چرا که می توان آن را به نوعی انتهای موج ۵ الیوت در این رالی صعودی برای این ارز دانست.

و در صورتی که نتواند از محدوده ۱۰۰ دلار عبود کند و حمایت ۸۰ دلاری را نیز از دست بدهد، مطابق با شکل احتمال زیرش قیمت تا محدوده ۷۵ و پس از آن تا ۶۵ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

نمودار ترا

نمودار ترا در تایم ۴ ساعته

با آروزی معاملات پرسود برای شما خوانندگان محترم

 

نویسنده: محمدعلی عرب پور

منبع نمودارهای: سایت تریدینگ ویو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه