تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۹ دی ۱۴۰۰

تحلیل روزانه بازار ارز دیجیتال ۹ دی ماه ۱۴۰۰

 

روز: پنج شنبه

ساعت به وقت تهران:  ۱۵:۳۰

تاریخ شمسی: ۹ دی ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

نمای کلی بازار:

پس از سپری شدن دو روز منفی در بازار رمز ارزها و نزدیک شدن قیمت ها به حمایت های پیش رو، چند ساعتی است که بازار روند صعودی به خود گرفته است. در حال حاظر شاید بتوان این منفی را تحرکات پایان سال معامله گران دانست که با توجه به عدم تعطیلی در معاملات این بازار طی روزهای گذشته، این فشار فروش و هیجانات سال نو میلادی در آخرین روزهای سال بازار را قرمزپوش کرده است.

آنچه که در این شرایط برای معامله گران خرد بیش از پیش اهمیت دارد، حفظ آرامش و تاثیر نپذیرفتن از این هیجانات است؛ اما این موضوع نباید باعث شود تا افرادی که حد ضررهای منطقی برای معاملات خود در نظر گرفته اند از آن چشم پوشی کنند. همواره به اصول و قواعد معاملاتی خود پایبند باشید.

نمای کلی بازار

در اینجا به بررسی ۴ ارزدیجیتال با بیشترین ارزش معاملات با استناد به داده های سایت کوین مارکت کپ  می پردازیم:

بیت کوین: (BTC)

بیت کوین در روز گذشته به راحتی و با یک کندل منفی پرقدرت حمایت ۴۹۰۰۰ دلاری خود را از دست داد اما امروز و در ۸ ساعته گذشته توانسته در برابر حمایت ۴۵۵۰۰ دلاری واکنش خوبی از خود نشان دهد. ۴۵۵۰۰ دلار حمایتی است که در ۲۵ روز گذشته ۵ بار با آن برخورد داشته و قیمت (بجز در لحظاتی کوتاه) به زیر آن ریزش نکرده است. باید دید که آیا این بار هم همانند روزهای گذشته این حمایت در این قیمت صورت می پذیرد و یا اینکه باید قیمت ۴۳۳۰۰ دلار برای بیت کوین باشیم.

نمودار بیت کوین

نمودار بیت کوین در تایم ۴ ساعته

اتریوم: (ETH)

اتریوم نیز بعد از دو روز منفی و عبور از چندین حمایت پیش رو، انکون چند ساعتی است که در برابر منطقه حمایتی ۳۶۵۰ دلاری از خود واکنش نشان داده است. اما با توجه به اینکه قیمت دوباره وارد کانال نزولی قبلی خود شده و همچنین زیر خط میانگین کوتاه مدت قرار دارد، در کوتاه مدت و طی امروز و فردا نمی توان انتظار رشد زیادی در این رمز ارز را داشته باشیم. محدوده قیمتی ۳۷۸۰ دلار شاید بتواند پایانی برای صعود کوتاه مدت و چند ساعته این ارز باشد.

نمودار اتریوم

نمودار اتریوم در تایم ۴ ساعته

بایننس کوین: (BNB)

مطابق با آنچچه در تحلیل دو روز قبل در مورد این رمزارز بیان شد، متاسفانه قیمت نتوانست در مقابل محدوده حمایتی ۵۴۰ دلار واکنش مثبتی از خود نشان دهد و از آنجایی که از نظر زمانی مقاومت و حمایت های این ارز با بیت کوین مشترک هستند، با یک کندل منفی پرقدرت حمایت ۵۴۰دلاری را به سمت پایین شکسته است و ساعاتی قبل به محدوده حمایتی ۵۰۰-۵۱۰ دلار واکنش مثبت نشان داده و برگشت موقتی ای داشته است. همانند بیت کوین این محدوده حمایتی نیز در ۲۵ روز گذشته برای این ارز معتبر بوده ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که اکنون قیمت زیر خط میانگین متحرک کوتاه مدت قرار دارد.

نمودار بایننس کوین

نمودار بایننس کوین در تایم ۴ ساعته

سولانو: (SOL)

متاسفانه محدوده های حمایتی تعیین شده در تحلیل قبل نتوانستند از قیمت این رمزارز در برابر ریزش حمایت کنند. قیمت پس از چند ساعت و ساخت چند کندل ۴ ساعته بر روی خط روند صعودی ای که در روزهای گذشته ایجاد شده بود، آن را به سمت پایین قطع کرده و پس از آن حتی حمایت ۱۷۸ دلاری خود را نیز از دست داده است.

اکنون نیز درگیر حمایت ۱۶۶ دلاری می باشد که احتمال از دست داده این ناحیه و ریزش تا محدوده ۱۶۰ دلار دور از انتظار نیست. اگر در ساعت ها و روزهای آینده شاهد بازار مثبت تری باشیم، شاید محدوده قیمتی ۱۸۰ دلار برای کوتاه مدت در این رمز ارز به راحتی قابل دستیابی باشد.

نمودار سولانو

نمودار سولانو در تایم ۴ ساعته

به هر حال همانطور که مشخص است، این عدم قطعیت در بازار این روزها می تواند تصمیم گیری برای معامله گران را دشوارتر کند

 

با آروزی معاملاتی پرسود برای شما خوانندگان محترم

نویسنده: محمدعلی عرب پور

منبع نمودارها: سایت تریدینگ ویو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه