پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۲

با افزایش خرید طلا در قیمت های پایین توسط معامله گران، طلا افزایش قیمت نسبی را ثبت کرد.

 

با ورود معامله گران روند صعودی به طلا و خرید آن در قیمت های پایین، قیمت‌های طلا و نقره در اواسط روز پنج‌شنبه در ایالات متحده بالا رفت. طلا در ماه فوریه با ۸ دلار و ۱۰ سنت افزایش به ۱۸۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و نقره کامکس مارس نیز با ۰.۲۲۲ دلار افزایش به ۲۳.۰۸ دلار در هر اونس رسید.
بازار جهانی سهام یک شبه قوی تر شد. شاخص های سهام ایالات متحده در اواسط روز اندکی افزایش یافته و در بالاترین حد خود قرار گرفت. در دو روز آخر سال ۲۰۲۱ با حجم معاملات کمتری روبرو خواهیم بود. ریسک گریزی و ریسک پذیری در اواسط این هفته آنچنان نمایان نخواهد بود. در حالی که اومیکرون در حال گسترش است، ایالات متحده بیشترین آمار مبتلا به کووید را ثبت کرده است. با این حال، بازار با توجه به واکسن‌ها و سایر داروها برای مبارزه با ویروس، کووید را «جدی اما قابل کنترل» می‌داند.
دیگر موارد “پشت سوز” (ناامید کننده و منفی) که تاجران و سرمایه گذاران بر آن نظارت می کنند شامل سرکوب دموکراسی توسط چین در تایوان و افزایش نیروهای روسیه در مرز اوکراین است. هر دو وضعیت می توانند به سرعت به بحران های ژئوپلیتیکی بزرگ تبدیل شوند.
بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را ۱۵۲۰ دلار در هر اونس پیش بینی کرده است. پیش‌بینی‌های این بانک‌های بزرگ در بازار کالا معمولاً اشتباه و یک معیار سنجش خوب هستند. من طرف دیگر معامله جی پی مورگان را می‌گیرم و پیش‌بینی می‌کنم که قیمت طلا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ بالاتر از سطح فعلی باشد. دلایل: من معتقدم تورم قیمت در سال ۲۰۲۲ بسیار مشکل ساز خواهد شد و فدرال رزرو نمی تواند کاری در مورد آن انجام دهد. این سناریو خبر بدی برای دارایی های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه خواهد بود، اما خبر خوبی برای دارایی های سخت مانند فلزات است.
“بازارهای خارجی” کلیدی امروز شاهد افزایش قیمت نفت خام نایمکس و معامله در حدود ۷۷.۰۰ دلار در هر بشکه هستند. شاخص دلار آمریکا امروز قوی تر شده است. در عین حال، بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر به ۱.۵۲۹% رسیده است که نسبت به اوایل این هفته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نمودار طلا

طلا

از نظر تکنیکالی، طلای آتی فوریه صعودی است و این یک مزیت تکنیکالی برای کوتاه مدت به حساب می آید. هدف قیمت صعودی بعدی معامله گران روند صعودی این است که مقاومتی نزدیک به بالاتر از مقاومت ایجاد شده در ۱۸۴۰.۰۰ دلار ایجاد کند. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت معامله گران روند نزولی این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از حمایت تکنیکالی قوی در ۱۷۷۵.۰۰ دلار برساند. ابتدا مقاومت در ۱۸۱۵.۷۰ دلار و سپس در بالاترین سطح این هفته ۱۸۲۱.۳۰ دلار مشاهده شد. حمایت اول در ۱۸۰۰.۰۰ دلار و سپس در پایین ترین سطح این هفته ۱۷۸۹.۱۰ دلار مشاهده می شود.

نمودار نقره

نقره

نقره ماه مارس نزولی است و این یک مزیت تکنیکالی برای کوتاه مدت به حساب می آید. واکنش صعودی اخیر نشان می دهد که بازار در کف خود قرار دارد. هدف صعودی بعدی معامله گران صعودی نقره، بستن قیمت های آتی دسامبر بالاتر از مقاومت تکنیکالی ثبت شده در ۲۴.۰۰ دلار در هر اونس است. هدف بعدی قیمت نزولی برای معامله گران نزولی نقره، بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایت ثبت شده در پایین‌ترین سطح دسامبر، ۲۱.۴۱ دلار است. ابتدا مقاومت در بالاترین سطح چهارشنبه ۲۳.۱۸۵ دلار و سپس در بالاترین سطح این هفته ۲۳.۴۸ دلار مشاهده شد. حمایت بعدی در پایین ترین سطح این هفته یعنی ۲۲.۶۰ دلار و سپس در ۲۲.۴۴ دلار مشاهده می شود.

 

نویسنده: Jim Wyckoff

مترجم: محمدعلی عرب پور
منبع: کیتکو

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه