معامله بر اساس NFP (اشتغال بخش غیر کشاورزی)

معامله بر اساس NFP  (داده های اشتغال بخش غیر کشاورزی)

NFP چیست و چگونه باید بر اساس آن در بازار فارکس معامله کرد؟

بدون شک گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده مهمترین و ناپایدارترین خبر در هر ماه است. به طور معمول ، پس از انتشار این خبر بازارها حرکت زیادی انجام می دهند. به همین دلیل ، درک نحوه معامله با NFP در بازار فارکس هم یک مهارت حیاتی و هم یک مهارت بسیار سودآور برای معامله گران است.

NFP چیست؟

در واقع NFP مخفف کلمه (Non-Farm Payrolls) با ترجمه پرداخت های غیر کشاورزی است؛ که بخشی از گزارش اشتغال آماریکا می باشد که به صورت ماهانه توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر می شود.

گزارش NFP تعداد کل کارگران با حقوق در آمریکا بجز کارگران فصلی مزرعه ، کارگران دولت ، کارمندان خانه های خصوصی و کارمندان سازمان های غیر انتفاعی را شامل می شود.

هدف گزارش NFP نشان دادن این است که چه تعداد شغل جدید در ماه قبل ایجاد شده است ، از جمله مشاغل فصلی مانند کشاورزی. این ارقام معیاری را به ما می دهد که به راحتی می توان ماه به ماه و سال به سال مقایسه کرد تا به درک بهتری از وضعیت اقتصاد ایالات متحده رسید.

به عنوان بخشی از انتشار اطلاعات گسترده اشتغال از اداره آمار کار ایالات متحده ، ما همچنین اطلاعاتی در مورد نرخ بیکاری ایالات متحده و رشد دستمزدها و همچنین تجزیه بخش های مختلف اشتغال دریافت می کنیم.

Fig 1داده های ماهانه NFP

NFP چگونه بر فارکس تاثیر می گذارد؟

گزارش NFP معیار کلیدی وضعیت اقتصاد ایالات متحده است. اشتغال عنصر حیاتی هر اقتصادی است و اگر در کشوری اشتغال بیشتری ایجاد شود، نشانه اقتصاد سالم و قوی آن کشور است.

هنگام ایجاد شغل، به کارفرمایان فشار وارد می شود تا دستمزدها را نیز بالا ببرند و از این طریق پول بیشتری به جامعه تزریق می شود که در نتیجه منجر به رشد هزینه هایی می شود که هم تولید ناخالص داخلی و هم تورم را افزایش می دهد.

در نتیجه ، گزارش NFP ، به ویژه در بازار فارکس ، تاثیرات قابل مشاهده ای خواهد داشت، زیرا رابطه مستقیمی بین سطح ایجاد شغل و نرخ بهره وجود دارد. اگر اشتغال قوی و اقتصاد قوی باشد، نرخ بهره احتمالاً رشد خواهد داشت و برعکس، اشتغال ضعیف و دستمزد پایین باعث می شود که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را برای کمک به تحرکات بیشتر در اقتصاد، کاهش دهد.

لذا به همین دلیل است که پس از انتظار NFP شاهد تغییرات و نوسانات زیادی در بازار فارکس، مخصوصا بر جفت ارزهایی که یک سمت آن USD است، می باشیم

زمان انتشار NFP

گزارش NFP در اولین جمعه هر ماه و ساعت ۸:۳۰ صبح EST ایالات متحده منتشر می شود.

نکات مهم و خواندی در مورد انتشار NFP

همانطور که گفته شد گزارش NFP بدون شک مهمترین گزارش برای اقتصاد ایالات متحده است. بنابراین در حالی که تغییرات نرخ بهره نیز تأثیر زیادی در فارکس دارد ، باید به این نکته توجه داشته باشیم که نرخ بهره بر اساس NFP تغییر می کند. به طور کلی می توان گفت که:  نرخ های بهره شاخص عقب مانده ای از آنچه در اقتصاد می گذرد هستند. گزارش NFP بیشتر شاخص برجسته ای برای سلامت اقتصاد آمریکا است.

با توجه به قدرت گزارش NFP در بازارهای فارکس، پیدا کردن راهی برای معامله بر طبق این گزارش از اهمیت ویژه ای برخردار است.

نکته: مانند هر چیزی در معامله گری ، ارزش مطلق یا Actual گزارش NFP به اندازه انتظارات یا پیش بینی یا Forcast، NFP مهم نیست.

به عنوان مثال ، فقط به دلیل ایجاد ۲۰۰.۰۰۰ شغل جدید در ماه گذشته ، لزوماً اطلاعات کافی برای انجام معامله برای ما وجود نخواهد داشت. زیرا حرکاتی که براساس گزارش NFP اتفاق می افتد براساس انتظارات بازار است.

قبل از هر بار انتشار در تقویم اقتصادی ، تحلیلگران و اقتصاددانان در مورد انتظارات آنها نظرسنجی می کنند و یک تعداد اتفاق نظر تشکیل می شود.

بنابراین در مثال قبلی ما ، اگر انتظار یا اتفاق نظر برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید بود و نتیجه واقعی ۲۰۰ هزار شغل باشد ، نتیجه مثبتی خواهد بود و بازارهایی مانند SPX و USD احتمالاً افزایش خواهند یافت.

برعکس ، اگر انتظار برای گزارش NFP این بود که در ماه گذشته ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شود و نتیجه واقعی آن ۲۰۰ هزار شغل باشد، این یک امر منفی تلقی می شود. در اینجا احتمالاً دارایی های خطرناک مانندSPX  سقوط را تجربه خواهند کرد و دارایی ها به سمت سرمایه گذاری های امن مثل طلا روانه خواهد شد.

همچنین لازم است فاکتورهایی را در مورد معنای گزارش برای نرخ های سود پایه در ایالات متحده در نظر بگیریم. به عنوان مثال ، اگر FOMC به دنبال کاهش نرخ بهره است و موضع ناخوشایند را در مورد سیاست های پولی حفظ می کند، یک گزارش ضعیف NFP ، یعنی گزارشی که واقعیت از پیش بینی کمتر باشد، می تواند نتیجه مثبتی تلقی شود زیرا مانع از کاهش بیشتر نرخ بهره خواهد شد.

بنابراین قبل از معامله گزارش NFP ، مهم است که به طور واضح احساسات اساسی بازار را ارزیابی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه