هشدار در مورد تحریم های احتمالی روسیه

هشدار در مورد تحریم های احتمالی روسیه

معاملات آتی سهام اروپا با اندکی کاهش تقاضا مواجه شد؛ که عده ای آن را هشداری برای تحریم های احتمالی اروپا علیه روسیه می دانند.

 

انتظار می رود بازارهای سهام اروپا امروز سه شنبه ۵ آوریل محتاطانه باز شوند تا سرمایه گذاران تحریم ها علیه روسیه را هضم کنند. این امر به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت کالاها و دامن زدن به نگرانی های تورمی خواهد شد.

در ساعت ۲:۱۰ بامداد ET (0610 GMT)، قرارداد آتی DAX در آلمان ۰.۳ درصد کاهش یافت، همچنین قراردادهای آتی CAC 40 در فرانسه و قراردادهای آتی FTSE 100 در بریتانیا نیز هر دو اندکی کاهش یافتند.

ایالات متحده امریکا و اروپا در حال برنامه‌ریزی تحریم‌های جدید برای مجازات مسکو به دلیل جنایات در اوکراین بودند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین به جنایات جنگی متهم کرد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که پوتین و حامیانش «عواقب» رویدادهای بوچا را احساس خواهند کرد، در همین حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، اظهار داشت که تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو در این هفته اعلام خواهد شد.

ایالات متحده روز دوشنبه دولت روسیه را از پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بدهی دولتی خود از ذخایر موجود در بانک های آمریکایی سر باز زد، اما اقدام اصلی اتحادیه اروپا به ویژه آلمان، ممنوعیت واردات گاز و نفت روسیه خواهد بود.

نکته: آلمان برای انرژی به شدت به روسیه وابسته است و موافقت با چنین اقدامی با توجه به پیامدهای اقتصادی آن با مشکلات سیاسی مواجه خواهد شد.

کریستین سووینگ، مدیر اجرایی بانک دویچه و رئیس لابی بانک BDB آلمان روز دوشنبه اظهار داشت: انتظار می رود بانک های آلمانی در حال حاضر به دلیل جنگ در اوکراین در سال جاری رشد حدود ۲ درصد را داشته باشند.

سووینگ گفت: “اگر واردات یا عرضه نفت و گاز روسیه متوقف شود، وضعیت حتی بدتر می شود. در این صورت رکود اقتصادی قابل توجه در آلمان عملا اجتناب ناپذیر خواهد بود.”

اتحادیه اروپا

قیمت نفت در ادامه رشد جلسه قبل در روز سه‌شنبه با کمک چشم‌انداز تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، افزایش یافت.

نفت خام به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است و به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ در سه ماهه اول رسیده است، زیرا تهاجم روسیه باعث اختلال در عرضه در بازار  شده است و به قیمت های بالای مصرف کننده می افزاید و ترس از رکود تورمی را افزایش می دهد.

تا ساعت ۲:۱۰ بامداد به وقت شرقی، معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱.۷ درصد افزایش به ۱۰۵.۰۳ دلار در هر بشکه معامله شد و قرارداد برنت با ۱.۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۳۷ دلار رسید. هر دو قرارداد در روز دوشنبه بیش از ۳ درصد افزایش یافتند.

فهرست داده های اقتصادی اروپا در روز سه شنبه شامل تعدادی از تولیدات و خدمات PMI در ماه مارس از منطقه و همچنین تعداد تولیدات صنعتی فرانسه در ماه فوریه است.

در اخبار چالش برانگیز شرکتی، پورشه احتمالاً پس از توضیح این خودروساز آلمانی در سه ماهه اول ، با کاهش ۲۵ درصدی فروش در ایالات متحده به دلیل اختلالات زنجیره تامین، که با جنگ اوکراین تشدید شد، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

 

علاوه بر این، معاملات آتی طلا با ۰.۲% کاهش به ۱۹۳۰.۴۰ دلار در هر اونس رسید و EUR/USD با اندکی کاهش در محدوده ۱.۰۹۶۹ معامله شد.

 

منبع: سایت اینوستینگ

مترجم: محمد علی عرب پور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه