پس از استقبال پاول از کاهش قیمت ها و افزایش نرخ ها، دلار سقوط کرد

01

پس از استقبال پاول از کاهش قیمت ها و افزایش نرخ ها ، دلار سقوط کرد.

 

سقوط دلار

 

دلار روز جمعه پس از آنکه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی بسیار مورد انتظار خود اعلام کرد که بانک مرکزی ایالات متحده می تواند تا پایان سال ، شروع به کاهش حمایت گسترده خود از اقتصاد کند ، سقوط کرد.

پاول گفت که پیشرفت روشنی در جهت حداکثر اشتغال صورت گرفته است و معتقد است که اگر اقتصاد ایالات متحده همانطور که پیش بینی می شد بهبود یابد ، “می توان کاهش سرعت خرید دارایی ها را در سال جاری مناسب دانست.”

اما پاول به سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در جکسون هول گفت که زمان و سرعت کاهش، نباید به عنوان سیگنالی برای شروع افزایش نرخ بهره تلقی شود. گریگوری اندرسون ، سرپرست استراتژی FX در BMO Capital Markets ، گفت که این سخنرانی نشان می دهد پاول موضع سختگیرانه  ی برخی از مقامات فدرال رزرو را اتخاذ نکرده است.

01

اندرسون گفت: “کاملاً واضح است که اگر نگران جدول زمان بندی بودید ، ما اعلام می کنیم که ما در ماه سپتامبر از ۱ اکتبر کاهش را شروع می کنیم، که این در این سخنرانی وجود ندارد.”

او افزود: “این بدتر از آن نیست که از ترس شدیدترین شاهین ها می ترسیدیم.”

 

شاخص دلار که عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند ، ۰.۳۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲.۶۷۶۰ واحد رسید.

یورو ۰.۳۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۷۹۴ دلار رسید ، در حالی که ین ۰.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۹.۸۲۰۰ دلار رسید.

دقایقی پس از انتشار از نشست تنظیم سیاست های فدرال رزرو در ماه ژوئیه ، دلار افزایش یافت زیرا اکثر شرکت کنندگان در بازار پیش بینی می کردند که کاهش قیمت امسال آغاز شود.

 

دیوید پطروسینلی ، معامله گر ارشد Insperex در نیویورک ، گفت که پاول به وضوح می تواند از “افزایش نرخ” یا افزایش نرخ بهره جدا شود. ” بسیار واضح بود که این موضوع را مشخص کرد.”

 

کارل شاموتا ، مدیر استراتژی محصول و بازار جهانی در کمبریج Global Payments (NYSE: GPN) در تورنتو گفت ، دلار در حالی کاهش یافت که شرکت کنندگان در بازار انتظارات خود را برای روند طولانی مدت فدرال رزرو کاهش دادند.

 

دلار حدود ۱۵ دقیقه قبل از صحبت پاول شروع به عقب نشینی کرد ، پس از آنکه جیمز بولارد ، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس ، دیدگاه سختگیرانه خود را تکرار کرد که کاهش قیمت باید به زودی آغاز شود و تا سه ماهه اول سال آینده پایان یابد.

 

معیارهای بازده خزانه داری ۱۰ ساله با ۳.۴ واحد کاهش به ۱.۳۱۰۴ درصد رسید. بازدهی روز پنجشنبه به ۱.۳۷۵ درصد رسید که بالاترین حد از ۱۲ اوت است.

 

دلار کانادا در برابر دلار آمریکا ۰.۵۶ درصد افزایش یافت و به ۱.۲۶۱۲ رسید. معاملات آتی نفت برنت ، معیار بین المللی نفت خام ، با ۱.۶۳ دلار افزایش به ۷۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید و ۱۱.۵ درصد در هفته افزایش یافت.

 

مارک چندلر ، مدیرعامل BK Asset Management ، اظهار داشت که واحد پول کانادا به طور کلی از نفت ، ریسک با S&P 500 به عنوان نماینده و تفاوت نرخ بهره استفاده می کند.

 

چندلر می گوید: “ارزش دلار کانادا امروز نه تنها کانادا را بازتاب می دهد ، بلکه آنچه در ایالات متحده و بازار برآمده از سخنرانی پاول است ، رخ می دهد.”

 

منبع: رویترز

شاید این مطب در مورد دلار برای شما جالب بشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه