تحلیل هفتگی بازار فارکس ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰

تحلیل هفتگی بازار فارکس ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰

 

روز: یک شنبه

ساعت به وقت تهران:  ۱۵:۳۰

تاریخ شمسی: ۱۹ دی ۱۴۰۰

تاریخ میلادی: ۹ ژانویه ۲۰۲۲

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

نکته: در بخش های تکنیکال جفت ارزهایی بررسی می شوند که ارز مورد بررسی در آن ها ارز پایه (ارز اول) است. (مثلا EUR/USD  چون یورو ارز پایه است در بخش یورو بررسی می شود، USD/CAD چون دلار امریکا ارز پایه است در بخش دلار امریکا بررسی می شود و …)

 

– دلار امریکا

تکنیکال:

جفت ارز USD/CHF پس از برخورد به مقاومت ۰.۹۲۲۸ به محدوده ۳۸% فیبوناچی رسیده است، لذا ۰.۹۱۸۰ می تواند یک حمایت خیلی خوب برای این جفت ارز باشد و در ابتدای هفته پیش رو ادامه قدرت گرفتن  دلار را داشته باشیم

جفت ارز USD/CAD بعد از پولک به محدوده ۱.۲۷۲۵ و ادامه ریزش به محدوده حمایت بلند مدت خود در ۱.۲۶۳۰ رسیده و احتمال برگشت از این محدوده زیاد است. لذا می تواند یک گرینه معاملاتی خوب برای معامله گران کوتاه مدت و روندی باشد.

جفت ارز USD/JPY نیز تقریبا هفته گذشته را نصف صعودی و نصف نزولی طی کرد و در کل روند نزولی داشت به طوری که اکنون روی حمایت میان مدت خود در ۱۱۵.۵۳۰ قرار دارد که تقریباً الگوی پرچم در روند صعودی را تکمیل کرده و اکنون می توان انتظار داشت USD بخواهد یک روند صعودی را در هفته پیش روی در این جفت ارز انتخاب کند

به صورت کلی آنچه که در تحلیل این سه ارز مهم که USD ارز پایه آنهاست، نمایان است آمادگی دلار برای افزایش ارزش در هفته جدید است.

شاخص دلار (DXY) نیز از نظر تکنیکال در کف قیمتی روی محدوده حمایتی ۹۵.۵-۹۵.۷ قرار دارد و می تواند در اینجا تکمیل الگوی پرچم صعودی را برای این شاخص در نظر گرفت.

نمودار شاخص دلار

نمودار شاخص دلار – H4

البته باید یادآور شد که شروع روندهای صعودی در یک ارز نیاز به خبرهای خوب اقتصادی دارد و تمامی موارد لفوق در صورتی محقق می شوند که در هفته جاری دلار امریکا شاهد خبرهای خوبی باشد. همچنین باید یادآور شوم که در صورت شروع روندهای صعودی یاد شده، آن ها بیش از یک هفته ادامه خواهند داشت.

بنیادی:

دلار امریکا در هفته گذشته شاهد اخبار خوبی نبود و همین اخبار باعث ریزش ارزش آن در مقابل سایر جفت ارزها شد که تعدادی از آن ها را در قسمت بالا به آن اشاره کردم. شاخص مدیران خرید امریکا کمتر از پیش بینی اعلام شد و تعداد شغل های جدید بخش صنعتی در ماه جاری نیز از پیش بینی کمتر بود که این دو خبر مهم در صورت مثبت بودن می توانستند روند معاملات دلار را در هفته گذشته و ابتدای سال ۲۰۲۲ تغییر دهند.

همچنین در انتهای هفته تغییرات کشاورزی در بخش غیر کشاورزی نیز بسیار پایین تر از سطح پیش بینی اقتصاددانان بود اما نرخ بیکاری در ماه جاری کاهش یافته بود که می توانست مقداری از اثر منفی خبر قبلی را خنثی کند.

به هر حال آنچه که در هفته جدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر مثبت اعلام شود می تواند تاثیر مثبتی بر دلار امریکا داشته باشد سه شاخص (CPI,PPI, Core Retail Sales) است که در روزهای چهار شنبه، پنج شنبه و جمعه اعلام می شو

– یورو

تکنیکال:

جفت ارز EUR/NZD که در هفته آخر سال ۲۰۲۱ توانسته بود خود را بالای مقاومت ۱.۶۶۰۰ تثبیت کند، اکنون در انتهای هفته گذشته روند صعودی خود را شروع کرد و در صورت عبور از محدوده ۱.۶۸۳۰ و تثبیت بالای آن می توان انتظار رشد تا محدوده ۱.۷۱۰۰ را داشته باشیم.

جفت ارز EUR/JPY چند هفته ای است که روند صعودی خود را شروع کرده و همچنان می تواند تا حدود ۱.۵% دیگر یعنی تا محدوده ۱۳۲.۵ به صعود خود ادامه دهد، و پس از آن با یک حمایت نسبتاً سنگین روبرو خواهد شد که عبور یا برگشت از این ناحیه با توجه به میان مدتی بودن مقاومت به اخبار اقتصادی و وضعیت شاخص های اقتصادی دو کشور بستگی دارد.

نمودار EUR/NZD - H4

نمودار EUR/NZD – D

جفت ارز EUR/CAD تقریبا هفته ای نزولی را طی کرد و از نظر تکنیکال در محدوده ۱.۴۳۰۰ – ۱.۴۲۵۰ قرار دارد و این عددها می توانند حمایت های خوبی برای این جفت ارز باشند.

و اما جفت ارز EUR/USD که مطابق با تحلیل های روزانه انجام شده در هفته گذشته، همچنان در محدوده قیمتی ۱.۱۲۴۰ – ۱.۱۳۸۰ قرار دارد و هنوز نتوانسته از آن خارج شود. شاید بتوان یکی از دلایل رنج شدن قیمت این جفت ارز دی این مدت را، کم کار بودن معامله گران بخش اروپا و امریکا در هفته آخر سال ۲۰۲۱ و هفته اول سال ۲۰۲۲ دانست  و از این هفته باید کم کم منتظر خروج قیمت از این ناحیه باشیم.

بنیادی:

یورو در هفته گذشته زیاد خبر اقتصادی مهمی نداشته است. PMI کلی آن بدون تغییر و تغییرات بیکاری آلمان و اسپانیا مثبت ارزیابی شده است و همین خبرهای خوب در کنار خبرهای بد از ین ژاپن باعث رشد یورو در مقابل ین شده بود.

از طرفی در هفته جاری از جمله خبرهای مهم یورو می توان به نرخ بیکاری روز دوشنبه، CPI فرانسه و تراز تجاری یورو در روز جمعه اشاره کرد. که اگر این اخبار مثبت اعلام شوند، در میان مدت می توانند یک روند مثبت به ارزش یوو در مقابل سایر جفت ارزها بدهند و در غیر این صورت شاهد کاهش ارزش یورو در بازار فارکس خواهیم بود.

– طلا

تکنیکال:

انس جهانی طلا پس از روند نزولی ای که در روزهای گذشته داشت، در نیمه دوم آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته پس از برخورد به حمایت ۱۷۸۷ دلاری خود در تایم ۱ و ۴ ساعته چند کندل صعودی را در بالای این محدوده تشکیل داد.

اما از آنجایی که همبستگی بین قیمت طلا و شاخص دلار در بازار فارکس بسیار بالا و معکوس می باشد، مطابق با پیش بینی انجام شده، در صورت شروع روند صعودی در دلار، باید انتظار ریزش قیمت طلا در بازار را داشته باشیم. حمایت پیش روی طلا برای میان مدت بعئ از ۱۷۸۷ دلار، قیمت ۱۷۷۰ دلار است.

در صورتی که این حمایت نتواند از قیمت انس جهانی در بازار حمایت کند باید منتظرر قیمت هایی نزدیک به ۱۶۷۰ دلار باشیم. اما در صورت یکه دلار نتواند در آینده نزدیک و هفته آینده روند صعودی به خود بگیرد، طلا می تواند تا قیمت های ۱۸۲۰ و پس از آن قیمت ۱۸۷۰ دلار رشد کند.

نمودار XAU/USD - H4

نمودار XAU/USD – H4

– معاملات الگوریتمی

در ادامه سیگنال خروجی از الگوریتم های نیمه خودکار برخی جفت ارزها برای شروع هفته جدید آورده شده است:

سیگنال الگوریتم های معاملاتی برای هفته جدید

سیگنال الگوریتم های معاملاتی برای هفته جدید

موفق و پر سود باشید

نویسنده: محمدعلی عرب پور

شاخص های بنیادی: فارکس فکتوری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه