خروج امریکا از افغانستان

شهامت چین پس از خروج امریکا از افغانستان 

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان:

این خروج باعث ایجاد یک خلأ قدرت در منطقه شده است ، به گفته برخی تحلیلگران ، ضعف حضور آمریکایی ها در خارج از کشور می تواند تهدیدی برای دلار آمریکا به عنوان واحد ذخیره جهانی باشد.

خروج امریکا از افغانستان

مایکل لی ، بنیانگذار استراتژی مایکل لی، به میشل ماکوری، سردبیر روزنامه کیتکو نیوز، گفت: اگرچه هنوز هیچ تهدیدی برای وضعیت ارزی ذخیره دلار وجود ندارد اما دیر یا زود دلار آمریکا بدون توجه به آنچه در خاورمیانه اتفاق می افتد، باید جایگزین شود.

او گفت : ” در واقع من می گویم که شما به چیزی برای جایگزی بجای دلار نیاز دارید. و اگر فکر می کنید این جایگزینی برای امریکا بد خواهد بود، مطمئناً برای بقیه دنیا بدتر خواهد بود. مگر اینکه یک ابر قدرت اقتصادی دیگر در دنیا باشد یا پدید آید که تا به امروز در دنیا وجود نداشته است! در واقع اگر چنین نشود با یک رکود عظیم روبرو خواهیم بود. اما این اتفاقی در آینده رخ خواهد داد؛ در آینده ای که در زمان حیات من نخواهد بود”

همچنین لی خاطر نشان کرد در حالی که چین یک قدرت اقتصادی رقیب با وضعیت تقریباً مشابه آمریکا است ، واحد پول چین ، یوان ، هنوز هیچ جا به اندازه دلار در تجارت جهانی مطرح نیست.

لی افزود که خروج نظامی از افغانستان تنها باعث افزایش تنش های ژئوپلیتیک با چین در آینده می شود.

خطر ژئوپلیتیک ناشی از خروج ما از افغانستان به طور تصاعدی بیشتر از ماه گذشته است. من فکر می کنم چین کاملاً جسور است. من فکر نمی کنم هیچ یک از این خطرات ژئوپلیتیک در بازار، قیمت داشته باشد.

 

همچنین شما می توانید سایر اخبار اقتصادی دنیا را از اینجا دنبال کنید.

منبع 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه