چطور با گزارش NFP معامله کنیم؟

چگونه با گزارش NFP معامله کنیم؟

برخی از رویدادها در تقویم اقتصادی هر معامله گر فارکس برجسته هستند. چه آنها معامله گران روزانه باشند که بیشتر بر تحلیل تکنیکتال تکیه می‌کنند یا معامله گران موقعیتی که هر شب اخبار را دنبال می‌کنند، هر کسی که می‌خواهد به بازارهای مالی بپردازد، حساب معاملاتی خود را برای رویدادهای خاص اقتصادی آماده می‌کند. گزارش Non-Farm Payrolls (NFP) یکی از این رویدادهای غیرقابل انکار است که نباید آن را از دست بدهید.

NFP

چرا گزارش NFP مهم است؟

گزارش Non-Farm Payrolls (NFP) یکی از مهمترین گزارش‌های اقتصادی است که توسط سازمان آمار کار آمریکا در جمعه اول هر ماه منتشر می‌شود و مورد توجه بسیاری از معامله گران بازار ارز، سهام و کالاها در سراسر جهان است.

این گزارش نشان دهنده تعداد شغل‌های جدید ایجاد شده یا از دست رفته در آمریکا در ماه گذشته می‌باشد و همه صنایع اصلی را شامل می‌شود (به استثنای بخش کشاورزی، دولت و سازمان‌های غیرانتفاعی). علاوه بر این، نرخ بیکاری را نیز بررسی می‌کند که به طور نزدیک با رشد اقتصادی مرتبط است و تأثیر قابل توجهی در سیاست پولی دارد.

در واقع، این گزارش یک بررسی گسترده از وضعیت بازار کار آمریکا بوده که به طور طبیعی آن را به یک شاخص مهم برای سلامت کلی اقتصاد آمریکا تبدیل می‌کند.

معامله گران ارز (فارکس) نگاهی به گزارش NFP می‌اندازند زیرا مستقیم‌ترین تأثیر را بر دلار آمریکا دارد. گزارش قوی NFP می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره‌وری شود که در پی آن می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کند و تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش دهد. در مقابل، گزارش ضعیف NFP نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا به حمایت اضافی برای ایجاد شغل نیاز دارد که ممکن است باعث اعلام تصمیمات محرک جدید توسط فدرال رزرو شود.

وقتی گزارش NFP نسبت به انتظارات فراتر می‌رود یا نرخ ایجاد شغل به نرخ مورد انتظار می‌رسد، بازارهای دیگر نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، کالاهای اصلی مرتبط با رشد اقتصادی جهان (مانند انرژی و فلزات) یا سهام شرکت‌هایی که به طور قابل توجهی به مصرف مصرف‌کننده وابسته هستند (مانند والمارت و آمازون) تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

برای معامله گران مهم است که از تأثیر گزارش بر بازارهای مالی آگاه باشند. با توجه به اهمیت NFP، توصیه می‌شود که خود را و حساب معاملاتی خود را برای نوسانات بازار در جمعه اول هر ماه آماده کنید.

معامله با گزارش NFP می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما اگر به درستی انجام نشود، خطرناک است. برای بیشتر از مباحث پایه مانند داشتن یک برنامه معاملاتی، راهنمایی ها و استراتژی هایی را که می‌تواند به شما در مدیریت معاملات کمک کند، به طور کامل بخوانید.

معامله با گزارش NFP ، چهار عنصر اساسی برای استراتژی شما:

۱. آماده شدن: قبل از گزارش NFP، باید به تناسب اقدامات دفاعی یا هجومی بیندیشید و هرگونه نوساناتی که احتمالاً پیش می‌آید را در نظر بگیرید. این اقدامات ممکن است شامل بستن موقعیت‌هایی باشد که ممکن است تحت تأثیر گزارش ضعیف قرار گیرند یا باز کردن موقعیت‌های جدید قبل از انتشار گزارش با توجه به افزایش مورد انتظار، باشد.

۲. شناسایی سطوح کلیدی: بعد از تعیین رویکرد خود، باید سطوح کلیدی را برای معاملات شناسایی کنید. این شامل سطوح حمایت و مقاومت، بازگشت فیبوناچی و خطوط روند است. شناسایی این سطوح کلیدی به شما این امکان را می‌دهد نقاط ورود و خروج خود را برای معامله تعیین کنید.

۳. نظارت بر عملکرد قیمت: پس از آرام شدن نوسانات اولیه، به دقت عملکرد قیمت را نگاه کنید تا هر گونه فرصت معاملاتی بالقوه را شناسایی کنید. بر روی احساسات بازار و جهت حرکت قیمت تمرکز کنید.

۴. استراتژی معاملاتی خبری را در نظر بگیرید: یک استراتژی معاملاتی محبوب برای گزارش NFP، معاملات خبری است که شامل قرار دادن معاملات بر اساس واکنش فوری بازار به گزارش است. اما با احتیاط عمل کنید. این استراتژی ممکن است بسیار سودآور باشد، اما استراتژی خطرناکی است زیرا نیاز به تصمیم‌گیری سریع دارد.

معامله با گزارش NFP ، چهار راه برای جلوگیری از ورشکستگی:

۱. مدیریت ریسک: گزارش NFP می‌تواند باعث نوسانات قابل توجهی در بازار شود، بنابراین ضروری است که ریسک خود را به دقت مدیریت کنید. این مهم شامل استفاده از حد ضرر و استفاده از حجم مناسب می‌شود.

۲. استفاده از ریسک مناسب: معامله با گزارش NFP نیازمند صبر در استفاده از ریسک اهرم است. یک قاعده کلی نشان می‌دهد که بیش از ۱-۲٪ از موجودی حساب خود را در هر معامله استفاده نکنید.

۳. اجتناب از معاملات زیاد: گزارش NFP هر ماه یک بار منتشر می‌شود، بنابراین مهم است که از معاملات زیاد اجتناب کنید. تمرکز بر معاملات با کیفیت نسبت به تعداد، کلیدی برای جلوگیری از ورشکستگی است.

۴. نگهداری یک دفترچه معاملاتی: این ابزار بسیار مفیدی است و به شما کمک می‌کند پیشرفت خود را پیگیری کنید تا نقاطی برای بهبود شناسایی کنید. معاملات خود را ثبت کنید، نتایج را تحلیل کنید و استراتژی خود را مطابق این نتایج تنظیم کنید.

نهایتاً، معامله با گزارش NFP نیاز به آمادگی و انضباط دارد. بسیاری از عوامل باید مدنظر قرار گرفته شود، مانند تحمل ریسک، سبک معامله و اینکه آیا شما به دنبال سود کوتاه مدت هستید یا برنامه‌ریزی برای رشد بلند مدت دارید. در نهایت، در نظر داشته باشید که واکنش بازار قابل پیش‌بینی نیست، اما می‌توانید معاملات خود را برای هر نوع نتیجه برنامه‌ریزی کنید تا از ورشکستگی جلوگیری کنید.

محمدعلی عرب پور

منبع: اینوستینگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه