تحلیل روزانه بازار فارکس ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰

تحلیل روزانه بازار فارکس ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰

 

روز: دوشنبه
ساعت به وقت تهران: ۲۰:۳۰
تاریخ شمسی: ۱۵ دی ۱۴۰۰
تاریخ میلادی: ۵ ژانویه ۲۰۲۲

 

هشدار: این تحلیل به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش در بازار نمی باشد.

 

انس طلا (XAUUSD)

برای چهارمین دفعه، در سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت به محدوده مقاومتی ۱۸۲۰ دلار رسید و نتوانست از آن عبور کند. در تایم فریم یک ساعته قیمت روند نزولی به خود گرفته و در تایم ۴ ساعته آخرین کندل هنوز درگیر با این محدوده مقاومتی است. از آنجایی که احتمال دارد روند چند روز گذشته تکرار شود، با توجه روند شاخص دلار می توان انتظار داشت که انس به حمایت های ۱۸۱۵ و حتی شاید ۱۸۰۰ نیز برسد.
در مورد روند قیمت انس طلای جهانی پیش بینی و نظرات مختلفی در بازار وجود دارد و بعضاً ۱۸۰ درجه با هم اختلاف نظر دارند. نمونه آن را می توانید در این صفحه مطالعه نمایید.
سرانجام، طلا اگر بتواند محدوده ۱۸۲۰ واجدی را به سمت بالا بشکند، باید منتظر قیمت ۱۸۷۰ باشیم. که آن هم یک قیمت بسیار مهم برای این فلز گرانبها به حساب می آید.

نمودار طلا

نمودار XAUUSD در تایم فریم ۱ ساعته

یورو-دلار (EURUSD)

این جفت ارز مهم و پرمعامله اکنون درگیر مقاومت نسبتاً ضعیف در ۱.۱۳۳۰ است که فیبو ۲۳% در روندهای کوتاه مدت نیز برای آن بحساب می آید . در صورت عبور از این ناحیه در کوتاه مدت یک رشد تا محدوده ۱.۱۳۸۵ خواهد داشت. اما گذشته از روند کوتاه مدت این جفت ارز، اگر به دید میان مدت به نمودار آن نگاه کنیم، بیش از یک ماه کاری است که قیمت وارد یک محدوده رنج بین ۱.۱۲۲۰ تا ۱.۱۳۸۰ شده است.
اگر این مورد چند هفته دیگر ادامه داشته باشد و پس از آن قیمت از این محدوده خارج شود می تواند یک روند قابل توجه به ثبت رساند. اینکه صعودی باشد یا نزولی، بستگی به آن دارد که بازار به چه جهتی حرکت کند. اما مزیت این بازار برای ما معامله گران خرد دو طرفه بودن آن است که می توانیم پس از تشخیص روند در همان جهت اقدام به معامله کنیم.
به هر حال آنچه که از اهمیت برخودار است است، رنج شدن قیمت و تشکیل یک الگوی مستطیل روی چارت است؛ که اگر پس از خروج از این مستطیل روند نزولی باشد می توان انتظار داشت که تا محدوده های حمایتی ۱.۰۸۰ و ۱.۰۶۰ افت داشته باشد و در صورت صعودی بودن روند محدوده مقاومت های ۱.۱۵۱۵ و ۱.۱۶۸۰ پیش روی این جفت ارز می باشد.

نمودار EURUSD

نمودار EURUSD در تایم فریم ۱ ساعته

نفت برنت (BRN)

نفت برند هم در سال جدید میلادی پس از پولبک زدن به مقاومت کوتاه مدت خود در قیمت ۷۷ دلار و عبور از آن اکنون درگیر مقاومت میان مدت خود در محدوده قیمت ۸۰ دلار است. اکنون در ۸۱ دلار در حال معامله است، از آنجایی که با تشکیل یک کندل در تایم فریم پایین نمی توان شکست ناحیه را تایید کرد، با منتظر ماند و دید که در ساعات و روزهای آینده چه اتفاقاتی در بازار رقم خواهد خورد.
اما آنچه که اکنون با نگاه به نمودار برای ما قابل روئیت است محدوده های مقاومت و حمایتی پیش روی قیمت می باشد. اگر نفت برنت بتواند محدوده ۸۰ دلار را به قسمت بالا قطع کند در آینده نچندان دور درگیر مقاومت مهم تر در ۸۵ دلار خواهد شد و اگر هم قیمت ۸۰ دلار نقش مقاومتی خود را به خوبی ایفا کند و باعث برگشت قیمت شود، باید منتظر قیمت های ۷۶-۷۷ دلاری برای طلای سیاه باشیم.

نمودار نفت برنت

نمودار نفت برنت (BRN) در تایم فریم ۴ ساعته

موفق و پر سود باشید
نویسنده: محمدعلی عرب پور

مرجع عکس ها: متاتریدر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه