نیش صبحگاهی آسیا

پیش از اعلام پرداخت حقوق و دستمزد غیرکشاورزی توسط فدرال رزرو، احساس ریسک بهبود می‌یابد.

آسیا

چشم انداز کلان

جهانی: پس از تایید دیروز لورتا مستر و لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، که به نظر می رسید هرگونه تصور باقیمانده از توقف افزایش نرخ بهره در سپتامبر را از بین می برد، مشاهده افزایش گسترده ارزش سهام ایالات متحده در روز گذشته شگفت آور است. یکی از کاتالیزورهای احتمالی رالی دیروز، تصمیم اوپک برای افزایش تولید بود. (لینک خبر) اگرچه همانطور که وارن پترسون، رئیس استراتژی کالای ما خاطرنشان می کند، این مسئله چندان مهم نیست و افزایش تولید صورت نخواهد پذیرفت.

یکی دیگر از کاندیدای بهبود احساسات بازار، گزارش ضعیف نیروی کار ADP ایالات متحده بود. ما گزارش حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی (NFP) را برای ماه می امروز دریافت می‌کنیم، و ADP بدترین پیش بینی برای این تعداد است. تنها ۱۲۸ هزار شغل افزایش داشته است که نسبت به انتظار ۳۰۰ هزار نفر پایین تر است. برای سهام در حال حاضر، هر چیزی که ممکن است به عنوان محدودیت برای انقباض فدرال رزرو در نظر گرفته شود، می تواند به عنوان نیروی حمایتی تلقی شود. بنابراین، داده های کلان نقطه ضعیفی برای افزایش سهام می باشند.

انتظار امروز برای حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی افزایش ۳۲۰ هزار نفری (از ۴۲۸ هزار نفر در آوریل)، برای کاهش نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد کاهش به ۳.۵ درصد و برای کاهش نرخ رشد دستمزدها از ۵.۵ درصد به ۵.۱ درصد است. هر گونه انحراف از این ارقام که بازار کار را بهتر از این نشان دهد ممکن است برای سهام منفی باشد و بالعکس. بازارهای اوراق خزانه داری احتمالاً امروز از سهام پیروی خواهند کرد. دیروز، بازدهی خزانه داری ایالات متحده پس از چند روز افزایش نسبتاً ثابت باقی ماند.

ارزها در یک رالی ریسک پذیر همانطور که انتظار داشتید رفتار کردند و دلار در برابر دلار استرالیا و یورو (ین نه چندان زیاد ) کاهش یافت. ارزهای آسیایی مختلط بود، با IDR و CNY که زمینه را فراهم کردند، اما KRW و PHP هر دو در حال کاهش بودند. احساسات مثبت امروز باعث می شود که جفت های آسیایی تا حد زیادی به طور سازنده افزایش را شروع کنند، هرچند جلوتر از حقوق و دستمزد، و با توجه به اینکه امروز چین، هنگ کنگ و تایوان همگی برای تعطیلات آماده شده اند، معاملات می تواند حساس باشد، که این موضوع ممکن است باعث بازاری نوسانی شود.

کره جنوبی: بانک کره از اعلام تورم امروز خوشش نمی‌آید، که نشان می‌دهد تورم کل در ماه می از ۴.۸ درصد در آوریل به ۵.۴ درصد و نرخ اصلی تورم از ۳.۶ درصد به ۴.۱ درصد افزایش یافته است. هر دو خوانش بالاتر از حد انتظار بود. ما به دنبال افزایش ۲۵ واحدی بیشتر در هر یک از دو سه ماهه آینده از نرخ ۱.۷۵ درصدی فعلی هستیم. داده‌های بیشتری مانند این، و خطر صعودی برای آن دیدگاه وجود خواهد داشت.

 

به چه چیزی توجه کنید:

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

تورم CPI کره جنوبی (۳ ژوئن)

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و خدمات ISM (3 ژوئن)

US non-farm payrolls

South Korea CPI inflation (3 June)

US non-farm payrolls and ISM services (3 June)

منبع: ING

مترجم: محمدعلی عرب پور

پی نوشت:

برای آشنایی با NFP و تاثیرات آن بر بازار روی تصویر زیر کلیک کنید

NFP

بر روی تصویر کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدمات همکاریتماسفروشگاه